onsdag 22 oktober 2014

Haiku: Carmencita




Hej, vad hon svängde
med sitt hårsvall, den bruden,
och natten var svart.

Blankaste lockar,
ögon svarta som brunnar,
spets över barmen.

Kom, dansa med mig!
Jag har väntat så länge
på en man som du.

Bobby han tappa'
nu både sans och förstånd.
Månsken, flamenco.

Rödvin och frukter
med fantastiska smaker.
Detta är livet!

Mera vill jag ha!
Kom nu hit, lilla tösen!
Häll i mera vin!

Olika sorter?
Bäst att smaka dem alla!
Ställ upp dem i rad!

Här är en extra.
Se llama Angel de Ciel
Puss! Mio hombre!

Kärlek, gitarrspel,
blommor, stjärnor och gudar!
Här vill jag stanna!

Se llama...va' sa'ru?
Hick! Jag dansar med angel,
med vingar av guld.

Riken jag skådar!
Vackra gudinnor i mängd!
Hick...lilla...oj,då!

Häll i...gick i kras!
Marken gungar och svänger,
himlen likaså.

Solen i öster
sänder strålar till Bobby,
naken på stranden.

Allt är nu borta,
både skjortan och västen,
till och med skorna.

Flickan har sålt det
till den närmaste grannen,
som skulle till sta'n.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar